Com estan físicament els vostres pares? Com arribarem nosaltres a la seva edat? Com ens agradaria arribar-hi? Què podem fer per allargar la nostra qualitat de vida el màxim possible?

De tan en tant ens trobem amb casos excepcionals que ens meravellen per la seva poca freqüència. És el cas de la increïble Johanna Quaas (http://www.youtube.com/watch?v=RLeoreilVp0) de quasi bé 90 anys, o del recentment mort Emiel Pauwels (http://www.youtube.com/watch?v=1Ivs7K8omV0). Un exemple d’estimació a la qualitat de vida. Què els fa extraordinaris aquests casos? La seva constància a l’hora de treballar el seu cos. S’han cuidat tota la seva vida.

DCaptura de pantalla 2018-10-26 a les 12.53.49urant el transcurs de la nostra vida, sovint ens trobem encarcarats, altres vegades ens fan mal les cervicals, altres vegades és el genoll el que ens molesta. Aquests avisos que ens dóna el cos, la majoria de vegades, els prenem com a inevitables i els imputem a l’edat. El fet de tenir menys mobilitat conforme ens anem fent grans, ho veiem com una cosa normal. Fins i tot en persones relativament joves! http://www.taringa.net/posts/noticias/3056762/Con-91-anos-gano-una-medalla-de-oro.html
La mobilitat articular és una de les característiques dels nens. És a dir, molts de nosaltres, quan més àgils ens hem sentit, ha estat quan hem sigut nens. També és quan més ens hem mogut, més hem corregut, més hem jugat i més hem mantingut el nostre cos actiu. I esperem que les Playstations no arribin mai a canviar aquest fet!!!

Aquesta és la clau de la qüestió. El treball muscular és el que permet mantenir el control sobre les nostres articulacions. Com millor control motor tinguem, de millor qualitat de vida gaudirem, i durant més temps. I amb control motor em refereixo a força per moure el nostre cos.

Un treball de força ben planificat i estructurat és clau. On no abusem de determinats exercicis en detriment d’altres perquè ens són més agradables de realitzar. On l’objectiu no sigui incompatible amb la nostra salut articular. On puguem centrar-nos en determinades actituds corporals a les que hem anat acostumant el nostre cos durant anys de diferents activitats, ja siguin esportives (seqüències motrius repetitives) o sedentàries (treball de despatx, per exemple).

Si volem gaudir d’una bona salut física, que ens permeti jugar un partit de tennis quan ens vingui de gust, sortir a córrer per la muntanya, fer la nostra classe de Pilates de la setmana o ballar fins les tantes de la nit, el treball de força serà el que més ens ajudarà a aconseguir-ho!!!

Vine a fer exercici a AXIAL Entrenament!